Date

Fri - 24.11.2017


March 2007

by Tatiana Repkova

McClatchy Co., the nation's third largest newspaper publisher, will begin providing international news coverage and commentary to online powerhouse Yahoo Inc. in a partnership that further underscores the media industry's shifting balance of power.

The deal is the latest example of a long-established media outlet teaming up with an Internet leader in search of a wider audience and more revenue. Sunnyvale-based Yahoo already has been working to sell more online advertising with an alliance of major publishers that own more than 200 newspapers across the country.

Sacramento-based McClatchy hasn't joined that group yet. Beginning in the second quarter, McClatchy will provide news from four international bureaus - Baghdad, Cairo, Jerusalem and Beijing. Many of the stories will also appear in McClatchy's newspapers as well as their respective Websites. McClatchy's correspondents also will provide exclusive information and commentary to Yahoo in less formal blogs.

Tags

Author

Erina Lin

Date

2007-03-29 22:22

by Tatiana Repkova

Online ad spend in the UK overtook national newspapers and broke the £2 billion barrier in 2006. According to research published today by the Internet Advertising Bureau advertising online grew by 41.2 per cent to £2.016 billion as marketers moved their budgets away from traditional platforms. In 2006 newspaper advertising recorded growth of 0.2 per cent to £1.9 billion and a market share of 10.9 per cent, the internet's share of all UK advertising revenues rose to 11.4 per cent, up from 7.8 per cent in 2005. In 2006, the internet was just over half the size of the TV advertising market, which experienced a fall of 4.7 per cent to £3.9 billion last year. Online boosted the declining UK ad market and brought overall growth of 1.1 per cent of the UK industry as traditional media combined fell by £466.1 million year-on-year - a 2.9 per cent decline. The growth of paid-for search increased by 52 per cent to £1.2 billion of total online ad spend (a 57.8 per cent share). Online classified advertising rose 45 per cent to £379 million, a share of 18.8 per cent. This is in contrast to traditional press classified advertising that, according to the results, experienced a significant decrease of 7.8 per cent year-on-year. http://www.journalism.co.uk/news/story3245.shtml; March 28, 2007

Author

Erina Lin

Date

2007-03-29 00:43

by Tatiana Repkova

The vast majority of newspaper editors worldwide are optimistic about the future of their newspapers, according to a new global survey that provides an insider's view to newsroom attitudes and strategies.

The "Newsroom Barometer," conducted by Zogby International for the Paris-based World Editors Forum and Reuters, found that 85 percent of editors are very optimistic or somewhat optimistic about the future of their newspapers. The survey found that 40 percent of editors believe online will be the most common way to read the news ten years from now, 35 percent believe print will reign supreme, two-thirds believe opinion and analysis pages will grow in importance, half are convinced that the quality of journalism will improve and half believe shareholders and advertisers present threats to editorial independence.

The survey of 435 editors-in-chief, deputy editors and other senior news executives from around the world, and of whom half are from Europe, provides a picture of an industry in transition, but one that is rapidly adapting to the new media environment. The results of the Newsroom Barometer survey are contained in Trends in Newsrooms 2007, the annual WEF report on the latest editorial developments from around the world (http://www.trends-in-newsrooms.org ). The Newsroom Barometer, a partnership among WEF, Zogby and Reuters, will be conducted annually to assess changes in attitudes and strategies in newsrooms around the world.

Tags

Author

Leah McBride Mensching

Date

2007-03-28 07:48

by Tatiana Repkova

A Taiwanese daily will launch a free commuter paper March 26, which will offer readers a chance to be front page news. The iUpaper, to be published by the United Daily News, will hand out an estimated 180,000 free copies every day from Monday to Friday at Taipei's subway stations, the commuter paper said in an advertisement.

More than one million people ride the Taipei rapid transit system a day, and Upaper wants them to provide the paper with their own photographs or personal stories. "As long as you are bold enough to show off, you will have a chance to be a cover figure," the ad said. During a 10-day promotional period following its debut, the paper will announce a dress code each day and send out photographers to snap pictures of commuters wearing matching clothes, it said. Pictures of 10 commuters will be selected and printed in the paper. Upaper will have a mixture of political and entertainment news as well as relevant information about living in Taipei, it said. Another mass-market Taiwan daily, the Apple Daily, publishes the Sharp commuter paper that emphasises a mixture of entertainment, crime news and sensational gossip. http://www.asiamedia.ucla.edu/article-eastasia.asp?parentid=66428; March 26, 2007

Tags

Author

Erina Lin

Date

2007-03-27 04:22

by Tatiana Repkova

Gazeta Wyborcza was most frequently quoted by media in Poland last year, according to a report presented by Instytut Monitorowania Mediow (The Institute of Media Monitoring).

Gazeta won the most opinion-making media rank for the second consecutive year. With the record of 15,096 quotations it exceeded the result of second in the rank "Rzeczpospolita" by over 1300 quotations. Agora's Radio Tok FM was listed among five most opinion-making radio stations while Gazeta.pl was the fourth most frequently quoted portal in Poland in 2006. http://www.publicitas.com/display.asp?id=6.8&chp=6.6&foot=6.9&cpny=*&LIB2=PPNRequestNews(3)&initlib=no&PARAM1=18315&navig=no&statinfo=news; March 22, 2007

Tags

Author

Erina Lin

Date

2007-03-22 21:19

by Tatiana Repkova

The formerly paid paper Curentul has been converted to a free distributed daily and also became tabloid style February 1.

Paid circulation before the February conversion was only 4,000, and has jumped to 126,000. Total circulation of free dailies is now 326,000 - ± 23 percentpercent of the total market. Curentul plans national circulation later this year, which would increase circulation to 300,000 - now it is mainly distributed in Bucharest and Cluj.

According to our sources, Curentul obtained European Development Funds to make the conversion. The paper also uses newsstands for distribution.

Free dailies Compact (Ringier) and Express (in Arad and Timisoara) are also published in Romania. Compact was started in 2006 with a circulation of 150,000, which is expected toraise to 160,000 this month. Circulation of all free dailies in Romania is audited by BRAT. http://www.newspaperinnovation.com/index.php/2007/03/21/third-rumanian-f... March 21, 2007

Tags

Author

Erina Lin

Date

2007-03-22 03:18

by Tatiana Repkova

Scheming by Zimbabwe's Central Intelligence Organisation (CIO) is killing off the few remaining independent news media outlets while the government-controlled Media Information Commission (MIC) continues to use obligatory press accreditation as a way to pressure journalists in an entirely unacceptable fashion, Reporters Without Borders has stated.

Two recent episodes have highlighted the disastrous political and financial consequences of CIO meddling in the media. The editor of the privately-owned weekly "Financial Gazette" (FinGaz), Sunsleey Chamunorwa, was denied entry to his office on March 13, 2007, on the grounds that he had been dismissed. FinGaz Chief Executive Jacob Chisese, a CIO ally, announced to the shocked staff that changes were to be made to the newspaper, but refused to say who would replace Chamunorwa.

Tags

Author

Erina Lin

Date

2007-03-21 23:12

by Tatiana Repkova

Retired army general Solomon Mujuru plans to launch a daily newspaper to prop up his wife's faltering presidential ambitions, New Zimbabwe.com has revealed.

Vice President Joice Mujuru, the ex-general's wife, is determined to fight for Zanu PF's leadership. Solomon Mujuru's supporters see the newspaper project as the best way to get Joice Mujuru's message across, sources said. General Mujuru has put former Zimbabwe Broadcasting Holdings (ZBH) journalist Musekiwa Khumbula in charge of recruiting a capable team of journalists for the planned newspaper, which sources say will be called The Express. Khumbula is a corporate affairs consultant for Innscor Africa, whose chairman is Ray Kaukonde, a Mujuru loyalist and governor for Mashonaland East province.

Mashonaland East was one of two provinces, with Harare, which refused to back President Mugabe's plan to extend his term by two years when it expires in 2008. Kaukonde is one of the leaders of the “Stop-Mugabe-Campaign,” which Mujuru's loyalists called the “Look East” policy at last year's annual Zanu PF conference, the term being a bastardisation of Mugabe's “Look East” policy which promotes trade with Asian countries.

Tags

Author

Erina Lin

Date

2007-03-21 22:58

by Tatiana Repkova

Yahoo! Telemundo has agreed to provide Spanish-language content from Dow Jones & Co. Inc.'s The Wall Street Journal Hispanic edition to its newly revamped news site, Yahoo! officials have said. The articles will include specially edited journal features on personal finance, health, small business, personal technology, travel and careers, the company said in a statement. http://www.reuters.com/article/companyNewsAndPR/idUSWNAS461920070321; March 21, 2007

Tags

Author

Erina Lin

Date

2007-03-21 21:20

by Tatiana Repkova

In a 10 percent increase from the previous year, 747 million people aged 15 and up used the internet worldwide in January 2007, according to comScore Networkspercent

Among the top 15 countries (ranked by penetration), Internet audiences in India, the Russian Federation and China increased the most in 2006, growing 33, 21 and 20 percent respectively. China now represents the second-largest Internet population in the world, with 86.8 million users, after the United States, which rose two percent year-on-year to 153.4 million users. As a measure of engagement, comScore also analysed the top 10 countries ranked by average hours online per visitor for January 2007. Canada topped the list, with the average user spending 39.6 hours (and 41.3 hours/ month among broadband users) online during the month. Rounding out the top 5 were Israel, South Korea, the United States and the United Kingdom – all countries with high broadband penetration.

www.comscore.com; http://www.fipp.com/Default.aspx?PageIndex=2002&ItemId=13599; 21 March 2007

Author

Erina Lin

Date

2007-03-21 20:28

by Tatiana Repkova

The Halifax Evening Courier will print its last broadsheet issue on Friday, March 23, and show off its first compact look on March 26.

The paper has been published in tabloid size on a Saturday for several years. The historic move to compact six days a week is in response to customer demand, with recent market research showing an overwhelming preference in its patch for local news in a smaller, easier-to-handle format. The switch has also allowed for a reshuffle of content, with more local news at the front and a comprehensive what's on guide every day.

The Courier's Property Today supplement on Fridays will remain a broadsheet pull-out in response to advertiser demand. Friday's Courier will be the last ever in broadsheet form – and the last broadsheet evening paper in mainland Britain. The Belfast Telegraph remains the last evening broadsheet in the United Kingdom. http://www.holdthefrontpage.co.uk/news/2007/03mar/070320cour.shtml; March 20, 2007

Author

Erina Lin

Date

2007-03-20 21:05

by Tatiana Repkova

The Palestine Times is the only English-language Palestinian daily newspaper and as of March 17, it is being distributed throughout Israel, The Jerusalem Post reports. The founder and editor-in-chief of The Palestine Times, Othman Haj Mohammed, says his purpose is to show the "real image of Palestinians."

"My message is simple. I want to show our readers an image of Palestinians as a real, human society with all its needs. With its stories of failure and success, its sad moments and its happy moments. The Palestinians are not only about Fatah and Hamas. They are about culture, arts, social issues and about helping the environment," Haj Mohammed said.

Moti Mizrachi, a newspaper stand owner in Jerusalem, told The Jerusalem Post that he was looking forward to reading the paper, but added it would be inaccessible for many Israelis to read it since it is written in English. "Most Israelis don't really have the energy for that... usually only the academics, the university students read in English, and those people already know more about what goes on with the Palestinians," he said. Mizrachi added that he was interested to read what Palestinians say about themselves and their government, especially in light of the recent adoption of a Palestinian unity government.

Israelis should read The Palestine Times to get a "first-hand view," Othman said. "We are trying to show the Israelis that we are human beings. All of the emphasis is on the political scene and fighting."

Author

Erina Lin

Date

2007-03-18 11:43

by Tatiana Repkova

The World Association of Newspapers and a coalition of the world's leading news agencies protested on March 15 against severe restrictions placed on press coverage of this year's Rugby World Cup in France, and said the restrictions imposed by the International Rugby Board "are a serious breach of freedom of the press." And in a separate action, WAN and the news agencies protested to the Australian Football League against its refusal to provide media accreditation to global and foreign news organizations for any games in the 2007 season.

The AFL has announced the creation of its own exclusive agency to provide the media with AFL images. WAN, representing the world's newspapers, and the coalition of news agencies including Agence France-Presse, The Associated Press, Reuters and Getty Images, told the International Rugby Board and the AFL that they would explore their legal options and inform event sponsors of "the very clear loss of exposure from which they will suffer owing to these restrictions."

Author

Leah McBride Mensching

Date

2007-03-16 06:57

by Tatiana Repkova

A new tabloid newspaper from Al Nisr Media, a wholly-owned subsidiary of Al Nisr Publishing, hit the streets March 15. XPRESS will come out once a week and will be distributed free throughout the UAE, Al Nisr Media announced in a statement.

The 72-page newspaper will cover local, international and sports news as well as entertainment and leisure. Al Nisr Media promised XPRESS would be a "community paper" that would raise issues of concern to readers. Al Nisr Media said one of the newspaper's strengths would be its "cutting-edge" design which was developed by Garcia Media, one of the world's top newspaper design consultancies.

http://archive.gulfnews.com/articles/07/03/15/10111246.html; March 15, 2007

Tags

Author

Erina Lin

Date

2007-03-16 03:26

by Tatiana Repkova

A computer-generated animated presenter is delivering news to the people of Norfolk with the launch of the Eastern Daily Press's Brian. He is part of a unique project pioneered by three Norwich companies and PA Sport, which took 18 months to come to fruition. He works under their Newsfast service, using either broadband links or 3G-phone bandwidth to deliver news, weather and sports news updates.

Brian, which stands for Believable RSS Interactive Avatar Newscaster, can access the latest breaking news, with readers/viewers not getting their updates delayed for scheduled news, weather and sport bulletins. He connects automatically to news, weather and sport RSS sites, where news is often recorded first - long before it filters into TV and radio bulletins or in the latest editions of newspapers. Televirtual MediaLab, a pioneer of the use of virtual presenters and newscasters, has teamed up with Archant Norfolk, the parent company of the Eastern Daily Press, the University of east Anglia-based weather bureau WeatherQuest and PA Sport for the project. http://www.holdthefrontpage.co.uk/news/2007/03mar/070315brian.shtml; March 15, 2007

Author

Erina Lin

Date

2007-03-15 21:14

by Tatiana Repkova

The Chicago Tribune will introduce a weekend home-delivery-only edition of its free tabloid RedEye in May - the latest development in the evolution of free alternative dailies that target young adults.

The new edition will be available Saturday mornings and up to 100,000 copies will be delivered free, newspaper officials said. Five-year-old RedEye, one of a growing batch of U.S. dailies targeting young urban professionals with short, edgy stories on entertainment, sports, fashion and celebrity gossip, has expanded and improved its financial situation since dropping its cover charge in October 2005. It stepped up daily distribution to about 150,000 from 100,000 last September, nine months after the demise of the rival Chicago Sun-Times' Red Streak. Revenues grew by more than 50 percent in 2006 and the paper registered its first full-year profit, according to Brad Moore, RedEye's general manager.

"Demand amongst readers and advertisers has just been incredible," said Moore, who declined to provide specific figures. "When you take a look at the demand, this was a logical step to expand." He said the new edition will be home delivery only because readers are home on Saturday mornings, and advertisers such as restaurants, supermarkets and home goods stores can target specific markets with zoned preprint ads.

Tags

Author

Erina Lin

Date

2007-03-15 04:23

by Tatiana Repkova

Tags

Author

Erina Lin

Date

2007-03-14 23:51

by Tatiana Repkova

Fairfax Business Media will launch new online services for its daily finance tabloid The Australian Financial Review as it prepares to compete with a new Web siteWeb site from its sister digital division.

In a moved tipped earlier this week by The Australian, Fairfax Digital Media yesterday launched Business Day, an online business site which will draw from the resources of the company's two metropolitan broadsheets, The Sydney Morning Herald and Melbourne's The Age. In the meantime, the AFR has been advertising for staff for afr.com.

"There are a lot of things coming in that space but we would rather surprise people," Fairfax Business Media Chief Michael Gill said. "Our plan is we are basically aiming to be ready to transfer the whole of our business into the digital model we have got. That says we are planning to do a lot more. Our digital model for the AFR is the same as we have in print. The newspaper is $2.70 - there are not many newspapers priced like that. The web model is very similar - we are trying to build a channel to the premium audience."

New online services would be launched "within a month or so - we are pretty close," Gill said. http://www.theaustralian.news.com.au/wireless/story/0percent2C8262percen... March 14, 2007

Author

Erina Lin

Date

2007-03-14 21:08

by Tatiana Repkova

To serve its members' needs in today's increasingly integrated media market, the board of the Audit Bureau of Circulations (ABC) addressed proposals in each of its media divisions for reporting cross-platform audience metrics on ABC reports. Beginning with the June 2007 ABC reporting period, business publications may report an aggregated figure for qualified circulation, Web site unique users, pass-along recipients, and e-newsletter distribution in a sidebar box highlighted on the front page of ABC Publishers' Statements and Audit Reports.

Author

Erina Lin

Date

2007-03-14 01:54

by Tatiana Repkova

Thailand's army-backed government on March 13 approved a ban on alcohol ads and raised the drinking age to 20 in its latest move to curb youth drinking. The new law, which still needs approval from the junta-appointed parliament, bans advertisements for alcohol in all Thai media, said Health Minister Mongkol Na Songkhla.

Ads that are included in broadcasts from overseas, such as sporting events, will still be allowed, he added. The law raised the drinking age from 18 to 20 and prohibits alcohol sales near schools, temples and government offices.

"The government has seen the need to reduce the chance that teenagers will be able to reach for alcoholic drinks and especially to stop them from becoming heavy drinkers," Mongkol told reporters. "Along with more education, we need to introduce measures to control drinking by under-age people to minimise both social and economic effects of over-drinking."

The ban was originally proposed in October, but implementation was delayed while the government resolved technical issues in the law. Under the new regulations, health authorities will also place warning labels on alcoholic beverages to alert consumers to potential risks of drinking. Violators of the new rules will face up to one year in prison or a 100,000 baht (2,840 dollars) fine.

Author

Erina Lin

Date

2007-03-14 00:17

by Tatiana Repkova

Radio is the dominant mass media channel across Africa, according to the African Media Development Initiative that surveyed the media in 17 sub-Saharan African countries. The biggest growth area, however, are mobile phones with 10 of the countries reporting annual compound growth rates of more than 85 percent.

Television remains less accessible and only 50 percent of the population in seven countries that provided national figures said more than 50 percent of the population watched television at least once a week. Internet usage is also low, with only about 2 percent of the population in 10 of the countries able to go online. Only South Africa and Zimbabwe have more than 5 percent of their population accessing the web.

Tags

Author

Erina Lin

Date

2007-03-13 20:37

by Tatiana Repkova

The Fair Trade Commission fined the country's three largest newspapers a combined W552 million (US$1=W944) for offering excessive numbers of free copies for marketing purposes. It was the first time the FTC has fined the publishers for the distribution of free copies.

Charging that the Chosun, Dong-a and JoongAng Ilbo in 2002 offered through their distributors free copies in excess of 20 percent of paid copies, the commission fined the Chosun Ilbo W240 million and the Dong-a and Joong-Ang W174 million each. The FTC inspected the three major dailies based on complaints filed by a pro-government group calling itself Citizens' Coalition for Democratic Media and other civic organizations. Experts questioned the move.

Professor Park Chun-il at Sookmyung Women's University said the“commission has interpreted the concept of paid newspaper copies for expedience." Prof. Kim Woo-ryong at Hankuk University of Foreign Studies said it is “unfair to regulate premium newspapers while leaving free newspapers untouched." Others questioned the motive of the FTC, which has its hands full dealing with violations by big corporations, decided to swoop on the newspaper market, which accounts for no more than 0.001 percent of GDP.

Kim Won-joon, the director of the FTC's Business Group Division said the core issue was whether paid newspapers constituted money collected from distributors or money received from the subscribers.

Tags

Author

Leah McBride Mensching

Date

2007-03-13 08:48

by Tatiana Repkova

The New York Times is to make the paid-for TimesSelect area of the site available free to college students and faculties in the United States with an e-mail address ending in .edu.

TimesSelect hosts the Times newspaper's archives and is home to exclusive columns, previews and tracking and storing tools.

"We want students to have unfettered access to the full, rich content of The New York Times, especially the varied opinions expressed by the 22 columnists whose voices are heard through TimesSelect," said Vivian Schiller, general manager of NYTimes.com. "We hope the ideas presented by our columnists will spark dialogue on campuses across the country and encourage students to consider their own opinions on the issues of the day, from the situation in Darfur to events happening closer to home."

http://www.journalism.co.uk/news/story3225.shtml; March 12, 2007

Tags

Author

Leah McBride Mensching

Date

2007-03-13 06:06

by Tatiana Repkova

The Citizen has joined forces with Johannesburg Metrobus to launch a free, abbreviated version of the daily paper, Citizen Metro, to be distributed to Metrobus commuters from early March 2007.

Each day, Metro buses carry 45,000 passengers to and from their destinations. Citizen Metro is targeting both male and female audiences in the LSM 5 - 8, educating and entertaining the financially empowered and economically active Johannesburg commuters.

Advertising in Citizen Metro will be sold both separately and as an add-on option to The Citizen's advertisers. The paper will be delivered to the six Metrobus depots across Johannesburg, ready for the first buses that leave in the early morning. Citizen Metro will have an initial print run of 45,000, to accommodate the current commuter needs, but will increase as required. In line with Gautrain roll-out plans for 2010, Johannesburg Metrobus aims to more than double its fleet in the next three years.

http://www.biz-community.com/Article/196/90/13638.html; March 7, 2007

Tags

Author

Erina Lin

Date

2007-03-08 03:20


© 2015 WAN-IFRA - World Association of Newspapers and News Publishers

Footer Navigation