Date

Wed - 13.12.2017


online-only

When AOL bought the Patch network of hyperlocal news sites in 2009, it made a gamble. Towards the end of 2011, it looked like that gamble was not paying off, or at least not as quickly as the internet giant had hoped.

However, according to a press release published today, the number of unique visitors to Patch sites has more than tripled between December 2010 and December 2011.

Business Insider reported last month that it estimated the hyperlocal network had lost about $100 million over the last year. This was despite Patch's target for its first sites to reach profitability by the end of 2011. While a Patch spokeswoman flatly denied Business Insider's figure, reductions to Patch sites' freelance budget last October and the fact that the company was encouraging its editors to work more closely with sales people could be see as a sign that the hyperlocal network was coming under financial pressure, even though Patch President Warren Webster insisted that the changes were not driven by financial conditions.

Author

Hannah Vinter

Date

2012-01-11 17:59

Considering the shift in consumer preferences toward digital content, many newspapers and magazines have been combating steady declines in circulations and decreasing print ad revenues for quite sometime. The U.S News Media Group, publishers of U.S. News & World Report, will discontinue publishing print editions of the news weekly after the December issue, which will be the last print edition sent out to all subscribers, Bloomberg.com reported last week.

Being among the topmost three news weeklies in United States after Time and Newsweek, the media group management informed in a memo to staffers about the transition to a predominantly digital publishing model with selected, single-topic print issues, Poynter.org reported.

This shift to the digital only medium will not result in more layoffs, Brian Kelly, editor of the weekly news magazine assured, CBCCanada reported. While most of the news content will be available for free on the news site, Bill Holiber, president of the U.S. News Media Group, said the move "allows us to continue to grow our online business and to take advantage of the emerging platforms for distributing information."

Author

Savita Sauvin

Date

2010-11-08 18:18

Taiwan News, an English-language newspaper that has been published in Taiwan since 1949, will be available online-only starting Friday, the Central News Agency reported yesterday.

"The unthinkable is finally upon us," said Taiwan News' President Jack Wong during a press conference explaining the daily had taken the lead in the country by being the first digital-only newspaper.

Photo source: Central News Agency
Wong said the new site will be launched today under the name Taiwan News Multimedia Newspaper and it will include "previously impossible integration of text, color images, and sound in a digital multimedia format."

The company will also publish the Taiwan News International Financial and a Cultural Monthly online magazine. According to Central News Agency, these publications will be available in eight languages while the Taiwan News will continue to be published in English and Mandarin.

The company said the multimedia edition of the newspaper as well as the magazine would soon be delivered through e-mail at no cost to those who register online.

Author

Clara Mart

Date

2010-09-28 18:02

The launch of the "first comprehensive guide for all live and scheduled events" on the Internet was announced in a press release today. Live Matrix will be available for publishers, event organisers and individuals as a service that covers live audio and video webcasts, product launches, site launches as well as other Web-based announcements.

Author

Alisa Zykova

Date

2010-09-13 17:20

Bulgarian daily newspaper Klassa will be shutting down its print edition from October 1 due to economic difficulties, Novinite.com reported today.

As a part of company restructuring operations implemented by many newspapers recently to reduce costs, the Bulgarian daily will continue to publish online, while terminating its print edition.

Image: Novinite.com

The daily is being published by Klassa Bulgaria EAD and managed by Milen Gerasimov, with Andrey Rusinov and Lazar Peshev as managing partners. Since its launch in September 2007, the newspaper has been offering content on financial and economic issues and those published on Financial Times as well.

According to an announcement by the newspaper today, all employees of Klassa will receive a month's notice before termination of their contracts. Neda Popova, editor-in-chief at the newspaper, also expressed hope that most of their terminated journalists will be rehired for its online edition, according to Novinite.com.

Author

Savita Sauvin

Date

2010-09-07 21:15

Dubai's English-language daily Emirates Business 24/7 plans to shut down its print edition and convert to an electronic-only newspaper in mid-July, GulfNews.com reported.

Publications generally close or reduce the days in which their print product appears due to financial reasons; however, the order to shutter the print version completely and go online-only comes from orders issued by Sheikh Maktoum bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum, deputy ruler of Dubai and Board Chairman of Dubai Media Incorporated (DMI). Financial reasons were not given.

The only explanation for going online-only came from DMI Managing Director and Director General Ahmad Abdullah Al Shaikh, who only said that the move is meant to follow well-established Western media outlets that have adopted this model, according to a report by Emirates Business 24/7.

Author

Savita Sauvin

Date

2010-06-24 00:19

The Seattle Post-Intelligencer closed its print version and went online-only a year ago yesterday, The Associated Press reported. Readership is stable, and the journalistic work of Seattlepi.com is a success, but the issue of financial stability is "a work in progress," industry analyst Ken Doctor of Outsell Inc. told the AP.

The Hearst-owned news organisation is on its way to turning a profit, Hearst Seattle Media general manager Pat Balles told MediaBuyerPlanner, but would not give a timeframe for profitability. About four million people visit the Web site each month, about the same as were visiting the site before the print version closed, Seattlepi.com's executive producer Michelle Nicolosi told the AP. The site receives 40 million pageviews monthly, according to Poynter.

Author

Leah McBride Mensching

Date

2010-03-19 18:20

Russian language business news site DailyOnline "went offline," according to a report today by Lenta.ru. The site could not be opened as of Wednesday, and why it stopped functioning is unknown

A message from the administrator shows up when opening dailyonline.ru, stating that the site will temporarily stop publishing new content while it focuses on moving to a new format. In addition, the message says the date of DailyOnline's re-launch will be announced shortly.

There has been speculation about the outlet's future, with rumours emerging late last year that the portal could branch into Web TV. According to DailyOnline's Chief Editor Raf Shakirov (former chief editor of Kommersant, Izvestiya and Gazeta), the outlet's investors are devising a business plan for 2010, writes OpenSpace.ru.

Shakirov launched the site in November 2008, citing that offline media started to lose revenues and audiences to the Internet. He added that during the global economic meltdown, audiences would be more interested in business-oriented news.

Author

Alisa Zykova

Date

2010-01-07 19:07

Online news outlets in France will receive €20 million in funding for 2009, with "traditional" news sites getting a larger portion, Le Monde reported today. "For the first time" online outlets would have the same access as newspapers do to receive help from the state even though the majority of the money would go towards "traditional" press publications.

The first meeting of the commission that equally represents both sides took place on December 21. The commission, whose task is to allocate the funding accordingly, looked at 18 cases out of the 70 it received. A number of Internet-only news sites would benefit from the subsidies, Le Monde said.

Rue89 is set to receive €249,000; Mediapart will get €200,000 and Slate.fr €199,000, according to the report. Other "pure players" (online-only) publications to receive government aid include Satellifax, oriented towards the audiovisual industry, as well as Yagg, a homosexual news outlet. The figures are linked to the separate demands featured inside the dossiers submitted by the pure players and not to audience size or revenues.

Author

Alisa Zykova

Date

2009-12-30 17:35

After being closed down for 23 years, the St. Louis Globe-Democrat is being relaunched, but this time, online-only, the paper's publisher, Dan Rositano, announced today, The Associated Press reported. The newspaper's Web site will officially launch by beginning coverage Dec. 8, and will be free to users who register with their e-mail addresses.

The Globe-Democrat was founded in 1852, and today announced it will "be the number one digital source for breaking news and develop the reputation for being the first with the big stories. We will provide you with the opportunity to contribute and add personality to our coverage utilizing the latest technologies to deliver your news the way you want it."

Author

Leah McBride Mensching

Date

2009-10-29 17:22

Syndicate content

© 2015 WAN-IFRA - World Association of Newspapers and News Publishers

Footer Navigation