Date

Thu - 21.09.2017


Newspaper

Turkmenistan's Union of Industrialists and Entrepreneurs presented on Friday the launching issue of Rysgal, the first privately owned newspaper in the country, Turkmenistan.ru revealed.

The first issue of the eight-page paper, which is published in Turkmen and Russian, featured on its front page an article written by President Gurbanguly Berdymukhamedov "congratulating Turkmen businessmen for publishing their own newspaper and promising his full support to private entrepreneurs," Hurriyet Daily News reported.

Image: Central Asia newswire
According to the State News Agency of Turkmenistan, the publication will cover the activities of the Union of Manufacturers and Entrepreneurs as well as stories of successful Turkmen businessmen. It will also provide information about domestic and foreign markets.

However, the periodicity of the newspaper or numbers about the copies distributed were not revealed.

Author

Clara Mart

Date

2010-09-21 18:20

Canada's national daily, The Globe and Mail, will unveil a "dramatically redesigned" print edition on Oct. 1, featuring the most significant changes in the newspaper's history, the Globe and Mail announced today.

The first redesigned issue will also be the launch of an eight-week series titled "Canada: Our Time to Lead," which will discuss Canadians and their country. The series will be supported by integrated multi-channel marketing efforts, with creative's developed by Naked Creative of Toronto. Ongoing reader discussions and debates will be held online, to go alongside the newspaper's coverage.

The redesign is an outcome of a recent long-term partnership with Transcontinental Inc, which provides the newspaper with printing technology currently used by only five other newspapers in the world, none of which are in Canada

The newspaper's website will also be updated with better navigation and functionality, improved storytelling features for readers and greater visual presentation of content and news stories, according to the press release. Through this makeover, the newspaper aims to differentiate its weekday edition from the weekend, such as by including colour on every page and special stock paper and custom print options for advertisers, while also offering in-depth editorial content and analysis in its weekend edition, Globe Style.

Author

Savita Sauvin

Date

2010-09-20 18:53

TNA Media-owned daily The New Age postpones launch of its print edition until October 20, according to an announcement on its website on Tuesday.

This decision of postponement follows "an exhaustive review of readiness" exemplified by the newspaper to launch this month, TimesLive.co.za reported yesterday.

"This delay, while unfortunate, is necessary and will help us deliver a newspaper worthy of our potential readers," Vuyo Mvoko, editor-in-chief of the newspaper stated on the news site. The newspaper had promised its readers comprehensive daily coverage of all of South Africa's nine provinces, which Mvoko explains, "has proved harder to put the systems and people in place to deliver on provincial coverage than we originally anticipated."

Providing reasons for the delay, Mvoko stated, "We have also purchased some of the latest editorial software and other technologies, much of it new to the South African scene. These will need to be tested extensively and over a period of time to guarantee our ability to produce consistent quality on a daily basis. We also have to train our staff on the use and management of our new systems. We are confident that once these processes are complete, we can deliver to our readers an aesthetically pleasing, editorially sound and fresh product that will be relevant to their lives and add to the diversity of voices in our country's media."

Author

Savita Sauvin

Date

2010-09-16 22:15

Polish free daily Metro is launching a German edition of its newspaper in Berlin, Newspaper Innovation reported today.

Owned by Polish publisher Agora, the German edition will carry a circulation of 30,000.

The launch of the German edition is aimed at boosting tourism growth in Poland by providing Polish advertisers with an opportunity to reach potential customers beyond borders.

This is the third German publication launched by Agora since September 2009, according to Newspaper Innovation. The first German publication was awarded first prize in the "Marketing Solutions for Advertising Clients" category at the INMA Awards 2010 competition.

Author

Savita Sauvin

Date

2010-08-26 22:02

The French Week, an English-language weekly, was launched two weeks ago to inform the Anglophone community in France's Dordogne region about domestic news, Bloomberg reported today.

"We explain to the Anglophone in France what is going on around them and we add analysis and comment but also more fun things about culture, sport, leisure and gardening," editor-in-chief Miranda Neame said to the Agence France Press, MediaGuardian quoted.

The weekly, which has 16 pages and its published in the southwestern village of Castillones every Friday, has 76,000 euros ($99,000) of funding from five private investors and four full-time journalists, The Daily Star revealed.

According to French Week's website, the newspaper also has more than 50 bilingual correspondents around the country. The first issue had 40,000 copies but only 12,000 were sold.

Author

Clara Mart

Date

2010-08-12 20:54

Newsday, which is owned by Cablevision Systems Corp, will be hiring 34 journalists for its newsroom and digital team over the next six months, and it will add 2,600 news and opinion pages annually, Crain's New York reported yesterday.

"I'm very excited to announce that we are making this significant investment in people and pages to provide more and stronger coverage for Long Islanders," editor-in-chief Debby Krenek said in a memo sent to the newspaper staff, while explaining that the move is aimed at "boosting our local coverage," Poynter Online quoted.

Photo Source: Getty Images via The New York Observer
The announcement comes a few weeks after the company negotiated with workers to reduce pay by 5 and 10 percent. According to the New York Post, in the second quarter of this year, Newsday's revenue fall 9.7 percent to $80.1 million and its operating loss declined to $1.3 million from 2009's $2.8 million.

The paper's expansion will also touch the business section, which will now covered more local businesses, while the Sunday edition will have more local news.

Author

Clara Mart

Date

2010-08-12 20:18

Singapore's national daily, Media Corp owned-Today, will now carry The New York Times international news weekly supplement within its pages, MediaMughals.com reported today.

The weekly issue will offer readers a selection of articles from The New York Times featuring news coverage, commentary, world affairs, business, colour photos and graphics covering politics, culture, style and social trends.

"We welcome Today - our first alliance in Singapore - to our growing network of publications carrying The New York Times weekly section," Gloria B. Anderson, vice president of international and editorial development, The New York Times News Service stated in the press release posted on MarketWatch.

"This collaboration allows us to share The New York Times's journalism with the globally aware, culturally active, business-involved readers of the Today newspaper."

The New York Times News Service produces its NYT international news weekly in 90 countries. Like the NY Times' other international partners, Today will be responsible for publishing its Singapore edition.

Author

Savita Sauvin

Date

2010-08-12 19:58

Newspapers in Kenya are showing double-digit growth and are exploring new opportunities in the digital media space, according to half-year results released by Kenya's Nation Media Group on August 2 in Nairobi, CSMonitor.com reported.

The group recorded a 51.6 percent growth in the pre-tax period as of June 30, during the period of six months caused by strong growth in revenue, low cost of newsprint and cost management, AllAfrica.com noted last week.

Image via Global Voices
The nationwide circulation numbers saw an increase by 6 percent, and revenue increase by 5; meanwhile, business daily circulation increased by 10 percent, thereby contributing to the overall boom in operating profits at the Nation Media Group of 36 percent, according to CSMonitor.com. Having invested in the digital media space, the news media group has expanded in the region, as well as in Tanzania and Uganda.

The group also rolled out a new magazine venture, EA magazines, which later collapsed and then revived itself later with new owners.

Author

Savita Sauvin

Date

2010-08-10 23:58

The Vienna City Council sponsors three Austrian newspapers through advertisements with an annual spend of around €15m (£12.5m) in a year, NewspaperInnovation.com reported yesterday.

In the paid market segment, Austrian leader Kronen Zeitung has maximum readership with 536,000 readers, while other paid newspapers lag far behind. The free news title Heute and Österreich, which is a mixture of paid-for and free has 512,000 readers and 313,000 readers in Vienna respectively.

While total budget of the Council's "Presse- und Informationsdienst" public relation campaign is €47 million, the market leader Kronen Zeitung picked up £607,000 in council ads, Heute got £574,000 and Österreich received £366,000 during the weak months of advertising in January and February, according to NewspaperInnovation.com.

The council is being run by the socialist SPÖ party and gets positive coverage in the sponsored newspapers, which the opposition calls "propaganda at the expense of taxpayers".

In the recent past, these Austrian news groups were vying for the no.2 circulation spot in the country, after the paid market leader, Kronen Zeitung.

Author

Savita Sauvin

Date

2010-08-02 22:28

Internet users's dependence on print media as a primary source of information continues to drop, according to a recent study released by the Center for Digital Future at USC's Annenberg School for Communication & Journalism, LA Weekly reported on its blog.

According to the results, only 56 percent of those surveyed view print news as a valuable source of information. This was down from 60 percent when the survey was conducted in 2008. More people relied on the internet (78 percent) and television (68 percent) as their main news source.

The study found that only 56 percent of online users think newspapers as a valuable source of information, which decreased 4 percent since 2008.

More people, however, relied on the Web (78 percent) and TV (68 percent) as their main source for news.

When asked what they would do if the home newspaper folded and went online, only 59 percent of respondents said they would read it on online... for free, the Franklin Center for Government & Public Integrity reported.

Author

Erina Lin

Date

2010-07-30 20:49

Syndicate content

© 2015 WAN-IFRA - World Association of Newspapers and News Publishers

Footer Navigation